Ik ben nu al en…

Gepubliceerd 31 mei 2012 door Filosofietje

Ik ben nu al enige tijd aan het klussen. Niet alleen thuis maar ook op het werk. Samen met collega Pia zijn we bezig het ‘voorraadhok’ te voorzien van een bouwwerk van planken. Je weet wel, van die ijzeren latten op de muur, daar haak je dan van die plankendragers in en holé een plank erop. Allemaal van Ikea natuurlijk. Vanochtend begonnen we vol goede moed. Ik had mijn kist met gereedschap meegenomen om het allemaal snel te kunnen fixen. Want snel moet. Hoppa, een drager in de hoek zodat we niet te veel meetwerk zouden hebben. Het is nieuwbouw dus de muurtjes zijn recht, volgens de waterpas dan. Boortje nummer acht om een gat te creëren die de gipsschroef zou kunnen dragen. Een hele echte tang had ik ook aangeschaft om die schroef zo te bewerken dat de ‘pootjes’ van die zgn gipsschroef zich aan de binnenkant van de muur vast zouden zetten als een nijdige vogelspin die haar vent ten prooi te pakken heeft. En ik maar rukken met die tang. En de schroeven vielen er gewoon weer net zo makkelijk uit. Dat geintje had ik thuis ook al meegemaakt. Het zweet brak me uit bij mijn vele pogingen het ding muurvast in de muur te krijgen en ik vloekte me wezenloos. De buurt ging naar Pia. Die vloekte nog harder na hetzelfde resultaat. Uiteindelijk gooide ik de schroevendraaier en de tang erbij neer en haalde er een paar mannelijke collega’s bij. Het eerste wat die konden brullen was: ‘Hebben jullie nou die hele schroef naar de klote gedraaid? Na een fikse tik op beide hoofden fixten ze de boel. Het moge bij deze bewezen zijn dat de Zweedse muren niet hetzelfde zijn als de Nederlandse. Want hier zitten ineens ijzeren platen achter een muur waarvan je denkt: ‘What de fuckingfuck doet die plaat daar?’ Het moge ook duidelijk zijn dat de Zweedse mannen niet anders zijn dan welke man dan ook. Ze gaan er als eerste vanuit dat die oppermutsen de boel wel even verprutst hebben. Niks was minder waar. De heren hadden zelf de grootste moeite om de boel goed in elkaar te zetten. Hoe moet ik in vredesnaam nou een ‘echte’ kerel vinden? Toch maar naar een oude rijke stinkerd zoeken die iemand voor me inhuurt? Waar vind ik er zo één?

 

8 reacties op “Ik ben nu al en…

  • Plaats een reactie